kazanova
مرحبا بك أيها الزائر فى منتدى كزانوفا
نتمنى لك قضاء وقت ممتع معنا

kazanova

,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸-(_ (Enjoy With Us) _)-,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
 
الرئيسية** البوابه **مكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 [i]أمثال واقعيه[/i]

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين يناير 05, 2009 4:58 pm

>> الصديق الذى تشتريه بالهدايا ، يأتى يوما ويشتريه غيرك .
>>
>> يقول فولتير : السر فى كونك شخصا مثيرا للملل ، هو أنك تقول كل شئ .
>>
>> إذا تعطشت المرأه للحب ، فتحت قلبها لأول طارق .
>>
>> يقول فيثاغورث : كثرة حساده شهاده لك ع نجاحك .
>>
>> يقول أندريه شينيه : إننا نطول الكلام عندما لا يكون لدينا ما نقوله .
>>
>> يقول أفلاطون : إذا أردت أن تعرف طبقتك من الناس ، فأنظر إلى من تحبه بغير عله .
>>
>> إذا خفضت المرأه صوتها فهى تريد شيئا ، وووغذا رفعت صوتها فهى لم تأخذ هذا الشئ .
>>
>> الأم تأمل بأن تجد لابنتها زوجا أفضل من أبيها ، وتؤمن بأن ابنها لم يجد زوجه مثل
أمه .
>>
>> يقول السباعر رحمه الله عليه : تحدثك دائما عن نفسك دليل ع أنك لست واثقا بها .
>>
>> يجب أن يكون عندنا مقبره جاهزه لندفن فيها أخطاء أصدقائنا .
>>
>> يقول غونت : من يحتمل عيوبى أعتبره سيدى حتى لو كان خادمى .
>>
>> يقول سولون : أعظم الأسباب لدفع إساءه المسئ عنك ، أن تنسى إساءته اليك
>>
>> يقول نابليون : الحب دليل الضعف فى الرجل .
>>
>> إذا أردت أن تعرف خطيبتك فى هرمها فأنظر لأمها .
>>
>> قرأ كثير عن أضرار التدخين لذلك قرر الأمتناع عن القراءه .
>>
>> يقول المثل حياء المرأه أشد جاذبيه من جمالها .
>>
>> يقول أديسون : لا شئ فى الوجود يرفع قدر المرأه مثل العفه .
>>
>> من يسمعك الكلام المعسول كأنه يطعمك بمعلقه فارغه .
>>
>> يقول المثل الأنجليزى أحسن مقياس لنجاح الزوجه هو صحه زوجها .
>>
>> يقول مهدى الحوسانى : المرأه قد تبيعك فى لحظه إذا كنت دائما تصر ع شرائها
فلا تعطى للمرأه كل ماعندك فقد تنسى يوما من الايام
إنها كانت (لاشئ ) قبل أن تحبك .
>>
>> كل إنسان نافع حتى الانسان السئ ننتفع به فى ضرب المثل السئ .
>>
>> يقول هتلر : لقد أكتشفت مع الأيام أنه ما من فعل مغاير للأخلاق وما من جريمه بحق المجتمع
إلا ولليهود يدا فيها .
>>
>> من ذمك فى غيبتك خشيك فى حضورك .
>>
>> الذى يعطى ليراه الناس لا يسعف أحدا فى الظلام .
>>
>> الكبرياء والذل توأمان لا ينفصلان .
>>
>> أسعد الناس أكثرهم إنشغالا بالناس .
>>
>> يقول كونفوشيوس : فى ظل حكومه فاضله يكون الفقر عارا
وفى ظل حكومه سيئه يكون الغنى هو العيب .
>>
>> يقول لويس روخاس : أحذروا ياعرب يا مسلمون
أن تخلطوا تصوراتكم بالتصورات الغربيه فأنتم أهل
حضاره عريقه لها مقومات لاتملكها حضارتنا لا تتطلعوا للحضاره الغربيه
تطلع الممجد لها فإنها ستبلى .
>>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ebn El Kamar
مشرف قسم من القلب
مشرف قسم من القلب
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الميزان الثعبان
العمر : 27
الموقع : kazanova.ibda3.org
العمل/الترفيه : write toOobic kateeer in love
المزاج : zy El 3sal
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/10/2008
السٌّمعَة : 5
نقاط : 32838

بطاقة الشخصية
Nick Name: amr kamer

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين يناير 12, 2009 10:56 am

ايه الحلاوه دى
ايه العسل دا
بجد تسلم ايديك
على الجهود الرائع دا

_________________
مخزن اكبر موقع عربي للتحميل الملفات و الصور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
angel girl

avatar

الجنس : انثى
الابراج : الاسد القرد
العمر : 25
المزاج : cool 3al a5er
تاريخ التسجيل : 03/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 32494

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين يناير 12, 2009 11:38 pm

كلام جااامد قوي
تسلم ايدك يا عسل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
kazanovA
KazanovA
KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الحمل الماعز
العمر : 26
الموقع : واشنطن
العمل/الترفيه : كليه الحقوق .. الملاكمه
المزاج : بيبسى كولا
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008
السٌّمعَة : 23
نقاط : 32826

بطاقة الشخصية
Nick Name: Ma7moud Zaher

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء يناير 14, 2009 12:50 pm

بجد ياندى كلام جامد اوى
بجد تسلم ايدك ياعسل

فينك ياانجل من زماااان
حمد الله على السلامه

بجد ميرسى ليكى ياندى

_________________




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الخميس يناير 15, 2009 12:16 am

ميرسى ياجماعه ع مروركم
ميرسى ياعمرو ع الكلام الحلو ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الخميس يناير 15, 2009 12:19 am

ربنا يخليك ياكازنوفا
وميرسى ع الاهتمام
مع أنها حاجه بسيطه جمب مواضيعكم كلكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ليدو زاهر
مشرف قسم الأغانى الشعبيه
مشرف قسم الأغانى الشعبيه
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الاسد الماعز
العمر : 26
الموقع : kazanova.ibda3.org
العمل/الترفيه : الحب
المزاج : تمااااااااااموز
تاريخ التسجيل : 02/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 32500

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء يناير 21, 2009 9:12 am

شكرا علي الموضوع الجميل ده يا ندا وبجد مجهود رائع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء يناير 21, 2009 9:23 am

ميرسى ياليدو
ربنا يخليك ع الاهتمام ده

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الجمال الباكى
Good KazanovA
Good KazanovA
avatar

الابراج : القوس التِنِّين
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 07/12/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 32198

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   السبت يناير 24, 2009 8:46 am

جميل اوى يا ندى

تسلم ايدك يا قمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   السبت يناير 24, 2009 5:08 pm

ربنا يخليكى ياحبيبه قلبى
وميرسى ع الاهتمام ده باكى

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
C.U.P.I.D
السوبر مشرف
السوبر مشرف
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : السمك الماعز
العمر : 26
الموقع : In the mind of my enemies
العمل/الترفيه : Sa7er
المزاج : Sa5er
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 07/11/2008
السٌّمعَة : 8
نقاط : 32960

بطاقة الشخصية
Nick Name: a7med ak

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الخميس يناير 29, 2009 12:52 pm

بجد ياندى امثال جااامده

تسلم ايدك

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الخميس يناير 29, 2009 1:40 pm

ميرسى ياأحمد ع اهتمامك
ويارب تكون عاجبتكم

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
gareh el hobe
Good KazanovA
Good KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : www.paldf.net
العمل/الترفيه : حاله حب
المزاج : مشغول
تاريخ التسجيل : 24/01/2009
السٌّمعَة : 1
نقاط : 31745

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الجمعة يناير 30, 2009 9:24 am

>> يجب أن يكون عندنا مقبره جاهزه لندفن فيها أخطاء أصدقائنا .
>>
>> يقول غونت : من يحتمل عيوبى أعتبره سيدى حتى لو كان خادمى .
>>
>> يقول سولون : أعظم الأسباب لدفع إساءه المسئ عنك ، أن تنسى إساءته اليك
>>
>> يقول نابليون : الحب دليل الضعف فى الرجل .
>>


صح ياندى دى أمثال الواقع
امثال جامده
ندى أنا كنت طلبت أميلك على اللعبه بتاعتك ممكن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://images.google.com.eg/images?hl=ar&q=%D8%B5%D9%88%D8%B1+%D
donia



الجنس : انثى
الابراج : الميزان الحصان
العمر : 26
العمل/الترفيه : reading
تاريخ التسجيل : 01/02/2009
السٌّمعَة : 0
نقاط : 31580

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين فبراير 02, 2009 5:43 pm

amsal gamda gedan ya nada
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين فبراير 02, 2009 6:33 pm


donia

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الفرعون
Active KazanovA
Active KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الميزان القرد
العمر : 24
العمل/الترفيه : الكومبيوتر والانترنت
المزاج : عاااااااالى اوى وزى الفل
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 01/11/2008
السٌّمعَة : 2
نقاط : 32550

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأحد فبراير 15, 2009 1:32 pm

>> يقول أديسون : لا شئ فى الوجود يرفع قدر المرأه مثل العفه

والله مش عارف اتكلم ورد اقول اية على المواضيع الجامدة دى

بجد تسلمى يانور على المواضيع التحفة دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الإثنين فبراير 16, 2009 6:18 am

ميرسى يافرعون
ميرسى بجد يامحمود ع اهتمامك
ومرورك

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Evil Man
Good KazanovA
Good KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الجوزاء الماعز
العمر : 26
الموقع : لوس انجلوس
العمل/الترفيه : حاسوباتى
المزاج : كوووووووووووووووووووول
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 17/02/2009
السٌّمعَة : 5
نقاط : 31472

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الثلاثاء فبراير 17, 2009 1:46 pm

لو لم اكن حاسوباتيا لودت ان اكون حاسوباتيا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Evil Man
Good KazanovA
Good KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الجوزاء الماعز
العمر : 26
الموقع : لوس انجلوس
العمل/الترفيه : حاسوباتى
المزاج : كوووووووووووووووووووول
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 17/02/2009
السٌّمعَة : 5
نقاط : 31472

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الثلاثاء فبراير 17, 2009 1:50 pm

لو لم اكن حاسوباتيا لودت ان اكون حاسوباتيا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء فبراير 18, 2009 4:35 pm

ميرسى ع مرورك عمرو
وع الكلام الجامد ده

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
@H@M@D
مساعد الإدارة العليا
مساعد الإدارة العليا
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : العذراء القرد
العمر : 25
الموقع : مع أخويا
العمل/الترفيه : طالب .. مكبر دماغى
المزاج : رايق
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008
السٌّمعَة : 27
نقاط : 32889

بطاقة الشخصية
Nick Name: Mo7amed Zaher

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء فبراير 18, 2009 7:12 pm

يو يو يو ايه الاقوال الجامده دى
تسلم ايدك يا قمر

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 32443

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأحد فبراير 22, 2009 11:13 am

ميرسى سا حماده ع الاهتمام
وع ردك الجميل

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
korombooo
مشرف قسم المواضيع العامه
مشرف قسم المواضيع العامه
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الثور القرد
العمر : 25
الموقع : فى قلوب الناس
العمل/الترفيه : ملك النار
المزاج : عالى اوى
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 07/11/2008
السٌّمعَة : 12
نقاط : 33080

مُساهمةموضوع: رد: [i]أمثال واقعيه[/i]   الأربعاء أبريل 08, 2009 1:57 am

امثال رائعة تسلم ايدك واللة

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
[i]أمثال واقعيه[/i]
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
kazanova :: بيت كزانوفا :: الأقوال المتداوله-
انتقل الى: