kazanova
مرحبا بك أيها الزائر فى منتدى كزانوفا
نتمنى لك قضاء وقت ممتع معنا

kazanova

,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸-(_ (Enjoy With Us) _)-,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
 
الرئيسية** البوابه **مكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 أسئلة سياسيه... واجابتها... !

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
????
زائر



مُساهمةموضوع: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   الثلاثاء نوفمبر 25, 2008 11:31 pm


س1: بما تصف العلاقات المصرية الاسرائيلية؟


ج1: يا بخت من بات مظلوم و مبتش ظالم




س2: بما تفسر الموقف العربى أمام الأوضاع فى غزة؟


ج2: إذا كان الكلام من فضة فالسكوت من ذهب




س3: بما تصف العلاقات المصرية الأمريكية؟


ج3: اللى أكله ما هو من فأسه ... رأيه ما هو من رأسه




س4: بما تصف سياسة مصر الخارجية؟


ج4: دسنا الأرض اللى ما تنداس و بوسنا اليد اللى ما تتباس لا نابنا لا ذهب و لا نحاس




س5: ما هى سياسة مصر الداخليه؟


ج5: أضرب المربوط يخاف السايب




س6: ما هو نظام الحكم فى مصر؟


ج6: سمك لبن تمر هندى




س7: ما هو موقف الأخوان المسلمين من الحكم؟


ج7: عينى فيه و أقول أخيه




س8: بما تفسر الأداء الحكومى المصرى؟


ج8: إن كان هذا يكيدك أنا أزيدك




س9: بما تصف التصريحات الحكوميه؟


ج9: أسمع كلامك أصدقك أشوف أمورك أستعجب




س10: بما تصف زيادة معدل النمو فى مصر؟


ج10: إن كان الكذب حجة فالصدق أنجى




س11: بما تفسر التغيير الوزارى؟


ج11: ايه يعمل الترقيع فى الثوب البالى




س12: بما تصف الأخبار فى الصحافة الحكومية؟


ج12: قالوا الجمل طلع النخلة أدى الجمل و أدى النخله




س13: بما تفسر ميزانية برنامج البيت بيتك؟


ج13: اللى يعوزه البيت يحرم على الجامع




س14: بما تفسر تضخم ثروة أحمد عز؟


ج14: سبحان العاطى الوهاب من بعد الشبشب و القبقاب




س15: ما هو الفرق بين حزب الوفد و حزب الجبهة الديمقراطية؟


ج15: لا تعايرنى ولا أعايرك دا الهم طايلنى و طايلك




و فى النهاية أعزائى بعد ما شفنا قدرة المثل الشعبى المصرى على تلخيص الكثير من القضايا أحب أنهى حديثى بمثل شعبى أيضا لكنه فى تقديرى كان سبب من أسباب تعاسة الشعب المصرى ألا و هو:


' اللى تعرفه أحسن من اللى ماتعرفوش'


و طبعا هذا المثل إجابه لسؤال معروف أتركه لذكاء حضراتكوا اعمالا بالمثل الشعبى الذى يقول


" من خاف سلم "
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمرو بدوى

avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الاسد الثعبان
العمر : 28
المزاج : تمام
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 23/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 32877

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   السبت نوفمبر 29, 2008 10:12 am

عندك حق من خاف سلم
خلينا فى حالنا احسن
وعلى العموم شكرا على المجهود الرئع دا
والللى تعرفه احسن ....................................من اللى ماتعرفوش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://2alb.ahlamontada.com/
ليدو زاهر
مشرف قسم الأغانى الشعبيه
مشرف قسم الأغانى الشعبيه
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الاسد الماعز
العمر : 26
الموقع : kazanova.ibda3.org
العمل/الترفيه : الحب
المزاج : تمااااااااااموز
تاريخ التسجيل : 02/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 33090

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   الأربعاء ديسمبر 03, 2008 2:42 am

طب انتا منتش خايف من الحكومه بس علي العموم كلام جميل منك مشكورررر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
angel girl

avatar

الجنس : انثى
الابراج : الاسد القرد
العمر : 25
المزاج : cool 3al a5er
تاريخ التسجيل : 03/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 33084

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   السبت ديسمبر 06, 2008 7:40 am

س5: ما هى سياسة مصر الداخليه؟


ج5: أضرب المربوط يخاف السايب


ههههههههههههههه جامدة قوي دي
Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
kazanovA
KazanovA
KazanovA
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الحمل الماعز
العمر : 26
الموقع : واشنطن
العمل/الترفيه : كليه الحقوق .. الملاكمه
المزاج : بيبسى كولا
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008
السٌّمعَة : 23
نقاط : 33416

بطاقة الشخصية
Nick Name: Ma7moud Zaher

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   الأحد ديسمبر 07, 2008 4:23 am


س14: بما تفسر تضخم ثروة أحمد عز؟


ج14: سبحان العاطى الوهاب من بعد الشبشب و القبقاب

هههههههههههههههههههههههههههههه
بجد موضوع جميل اوى اوى
بس بقى خلاص راح عضونا المصون trakhhh

_________________




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
nour 3iny
السوبر مشرفه
السوبر مشرفه
avatar

الجنس : انثى
الابراج : السرطان الثعبان
العمر : 28
الموقع : منتدى كازنوفا
العمل/الترفيه : حب
المزاج : عشره ع عشره
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 30/12/2008
السٌّمعَة : 40
نقاط : 33033

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   السبت يناير 17, 2009 9:15 am

لاء حقيقى موضوع مثيرللاهتمام
ع رأى كازنوفا
ربنا يستر ع عضونا بقه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عمرو بدوى

avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الاسد الثعبان
العمر : 28
المزاج : تمام
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 23/11/2008
السٌّمعَة : 0
نقاط : 32877

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   السبت يناير 24, 2009 8:06 am

ربنا يستر على كل المنتدى مش على العضو بس يا ندى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://2alb.ahlamontada.com/
korombooo
مشرف قسم المواضيع العامه
مشرف قسم المواضيع العامه
avatar

الجنس : ذكر
الابراج : الثور القرد
العمر : 25
الموقع : فى قلوب الناس
العمل/الترفيه : ملك النار
المزاج : عالى اوى
مودك :
الهوايه :
الأوسمه :
تاريخ التسجيل : 07/11/2008
السٌّمعَة : 12
نقاط : 33670

مُساهمةموضوع: رد: أسئلة سياسيه... واجابتها... !   الخميس أبريل 09, 2009 12:32 am

س5: ما هى سياسة مصر الداخليه؟


ج5: أضرب المربوط يخاف السايب


س6: ما هو نظام الحكم فى مصر؟


ج6: سمك لبن تمر هندى

هههههههههههههه جامدة موت المثال دى تسلم ايدك

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
أسئلة سياسيه... واجابتها... !
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
kazanova :: بيت كزانوفا :: الأقوال المتداوله-
انتقل الى: